خدمات پس از فروش



تعریف گارانتی
گارانتی تضمین شرکت سازنده برای رفع ایرادات فنی ناشی از اشکالات تولیدی یا مواد اولیه قطعات و مجموعه برای مدت معین و کارکرد محدود و به‌صورت رایگان می‌باشد.
این دفترچه تکمیل‌کننده کتابچه راهنمای دستورالعمل مالک می‌باشد. ضمن تبریک به حسن سلیقه شما در انتخاب محصولات شرکت توان خودرو لطفاً کتابچه مذکور و محتوای آن را با دقت مطالعه نمایید و در نگهداری این دفترچه کوشا باشید. این قسمت اطلاعات مربوط به سرویس‌ها و شرایط گارانتی خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد. در قسمت ثبت سابقه خدمات و سرویس، سابقه‌های کامل از خدماتی که بر روی خودروی شما انجام شده، ثبت می‌شود. ثبت این اطلاعات برای حفظ شرایط گارانتی و ارائه خدمات بهتر در مراجعات بعدی ضروری است و لازم است که نمایندگی مجاز برگه مربوط را در پایان هر سرویس تکمیل نماید. در صورت فروش خودرو قبل از انقضاء دوره گارانتی، این دفترچه را به‌منظور اطلاع خریدار بعدی از حقوق خود و شرایط گارانتی، به ایشان تسلیم فرمایید. بدیهی است عدم اطلاع خریدار از شرایط گارانتی و یا نحوه استفاده از خودرو، هرگونه حقی را از ایشان سلب خواهد نمود.

شناسنامه خودرو
خریدار محترم، لطفاً توجه فرمایید در این صفحه مشخصات خودروی شما به‌طور دقیق و خوانا توسط نمایندگی تکمیل شود.

نحوه مراجعه به نمایندگی
شما خواستار حفظ شرایط ایده‌آل خودروی شخصی خود هستید این کار با مراجعه مرتب به نمایندگی مجاز در کیلومترهای تعیین‌شده و انجام سرویس‌های قیدشده در این دفترچه میسر می‌شود. نمایندگی‌های مجاز شرکت توان خودرو در سراسر کشور با تجهیزات کامل و پرسنل مجرب آماده پاسخگوئی به مشتریان خود هستند.
با تعیین وقت قبلی و دادن اطلاعات کامل در مورد خرابی خودرو به تعمیرگاه کمک خواهید کرد تا در اسرع وقت نسبت به رفع نقص خودروی شما اقدام کنند. (به غیر از موارد ضروری)
هنگام تکمیل کارت تعمیراتی توسط تعمیرگاه، آدرس و شماره تماسی که در طول روز بتوان با شما تماس گرفت را به فرد مسئول ارائه دهید.

کلیات گارانتی
مطابق با آنچه در این دفترچه آمده است شرکت توان خودرو با ارائه گارانتی به کلیه محصولات تولیدی این شرکت جهت حصول اطمینان به کیفیت تولیدات و رفع کلیه ایرادات مربوط به ساخت قطعات و مونتاژ خودرو با مراجعه به نمایندگی‌های سراسر کشور، خدمات خود را تضمین می‌نماید.

مدت گارانتی
شرکت توان خودرو مطابق با دستورالعمل ضوابط خدمات پس از فروش وزارت صنعت و معدن و تجارت محصولات وارداتی را به مدت 24 ماه (دو سال) و یا 40 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرابرسد در نظر گرفته است. مدت ضمانت در کارت گارانتی درج گردیده و از زمان تحویل خودرو به اولین خریدار مطابق با شرایط مندرج در این دفترچه ارائه می‌گردد.

توجه
کارت گارانتی خودرو همراه با سایر مدارک در زمان تحویل خودرو به اولین خریدار تحویل می‌گردد. ضروری است در حفظ و نگهداری آن تا پایان دوره گارانتی دقت نمایید. نمایندگی‌ها فقط با ارائه اصل کارت گارانتی مجاز به ارائه خدمات گارانتی می‌باشند.

سرویس اولیه
سرویس اولیه به اولین دوره از سرویس‌های ادواری خودرو اطلاق می‌شود. محدوده انجام آن، شرح بازدیدها، تعویض قطعات و نوع قطعاتی که باید موردبررسی قرار گیرند توسط خودروساز تعیین می‌گردد.
انجام سرویس اولیه باعث افزایش بهره‌وری خودرو و نگهداری آن در وضعیت مطلوب می‌شود. بابت انجام سرویس اولیه غیر از هزینه مواد و قطعات مصرفی وجهی دریافت نخواهد شد.

سرویس‌های دوره‌ای
سرویس‌های دوره‌ای پیشنهادی از سوی شرکت توان خودرو با توجه به توصیه‌های کارخانه‌های سازنده هر خودرو بوده و انجام به‌موقع آن‌ها شما را در نگهداری خودرو در وضعیت مطلوب یاری نموده و شرایط رانندگی اطمینان‌بخشی را برای صاحب خودرو به ارمغان می‌آورد. هنگام انجام این سرویس‌ها، سیستم‌ها و قسمت‌های پیش‌بینی‌شده خودرو موردبررسی و بازدید قرار گرفته و برخی تعمیرات، تنظیمات و تعویض قطعات روی آن انجام می‌گیرد که عدم انجام به‌موقع این سرویس‌ها با توجه به خساراتی که به بار می‌آورند هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودروها را افزایش می‌دهند. بر همین اساس ضرورت دارد که طبق جدول ارائه‌شده در دفترچه هر خودرو نسبت به انجام سرویس‌های ادواری با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های مجاز اقدام گردد.

توجه
- سرویس‌های دوره‌ای به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.
- هزینه مواد مصرفی (ازقبیل روغن، فیلتر، ضد یخ و ...) در هر یک از سرویس‌های ادواری، توسط مشتری پرداخت می‌گردد.

محدودیت‌های گارانتی
-گارانتی، زمانی معتبر خواهد بود که سرویس اولیه در زمان و کیلومتر تعیین‌شده توسط نمایندگی‌های مجاز توان خودرو انجام شده باشد.
- خدمات گارانتی محدود به تعویض و یا تعمیر قطعات معیوب (بنا به تشخیص شرکت توان خودرو) و دستمزد مربوطه می‌باشد.
- هرگونه عملیات لازم تحت عنوان گارانتی می‌بایست توسط نمایندگی‌های مجاز توان خودرو صورت گیرد.
-قطعات تعویض شده گارانتی متعلق به شرکت توان خودرو می‌باشند.

ضوابط لغو گارانتی
-هریک از موارد ذیل بر اساس ضوابط و مقررات گارانتی موجب ابطال گارانتی خودرو خواهد شد.
-انقضای شرایط گارانتی (عبور سن خودرو از شرط ماه و عبور مسافت پیموده شده توسط خودرو از شرط کیلومتر) عدم انجام سرویس اولیه و هر یک از سرویس‌های ادواری درج‌شده در دفترچه گارانتی و راهنمای خدمات پس از فروش خودرو
-هرگونه نصب و استفاده از قطعات غیر اصلی و غیراستاندارد.
-نصب قطعات معیوب که در نتیجه آن خسارتی به دیگر قطعات وارد شود.
-سهل‌انگاری و عدم مطالعه کامل دفترچه گارانتی و راهنمای خدمات پس از فروش و همچنین راهنمای استفاده از خودرو به‌گونه‌ای که سبب بروز نقص فنی در خودرو گردد.
-حمل بار و سرنشین بیش از استاندارد تعریف‌شده خودرو.
-ایجاد هر نوع تغییر در ساختار خودرو مانند تغییر در ارتفاع خودرو، تغییر سیستم روشنایی و صوتی خودرو و هر نوع تغییر کلی یا جزئی دیگر.
-هرگونه دست‌کاری و تعویض سیستم کیلومتر شمار خودرو و هر یک از قطعات خودرو.
-بی‌توجهی به علائم هشداردهنده خودرو مانند درجه آب.
-استفاده از سوخت و روانکارهای مصرفی غیراستاندارد (روغن‌موتور، روغن ترمز، واسکازین و غیره)  نوع روانکارهای مصرفی باید بر اساس اطلاعات درج‌شده در این دفترچه یا دفترچه راهنمای استفاده از خودرو باشد.
-استفاده از تجهیزات غیراستاندارد مثل رینگ چرخ و غیره.
-حذف هر نوع قطعه و یا تجهیزات از خودرو.
-در صورتی که پلاک شناسایی هویت اتومبیل محو شده و پلاک آن نیز مفقود شده باشد، گارانتی خودرو لغو می‌شود.
-دست‌کاری در کیلومترشمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومترشمار.
-از کار افتادن کیلومترشمار چنان چه کیلومترشمار خودرو بدون خواست یا دخالت مشتری از کار افتاده باشد، مشتری بایستی سریعاً و در اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگی‌های مجاز مراجعه نماید در غیر این صورت گارانتی خودرو به‌صورت کامل ابطال خواهد شد.
-خودروهایی که در سانحه شدید یا آتش‌سوزی به‌صورت کلی خسارت ببینند و ایراد به دلیل نقص فنی خودرو نباشد، حتی در صورت بازسازی کلی از پوشش گارانتی خارج می‌شوند.
-در صورت تغییر در کاربری تعریف‌شده توسط سازنده خودرو و تبدیل آن به خودروی مسابقه، کار و غیره، گارانتی خودرو ابطال می‌شود.
-چنانچه در دوران گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیراستاندارد یا متفرقه در تعمیرگاه‌های غیرمجاز اقدام شود، در صورتی که همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن معیوب شوند، قطعه مذکور و سایر قطعات متعلقه در آن مجموعه از پوشش گارانتی خارج خواهند شد.
-کلیه قسمت‌های تغییریافته بر روی خودرو توسط هنرکده‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی تعمیرگاه‌ها و سایر مراکز خدماتی متفرقه از گارانتی خارج خواهند شد.
-شرکت توان خودرو تعهدی در قبال بروز اشکال در قسمت‌های تغییریافته نخواهد داشت؛ بنابراین هرگونه آهن‌کشی، تقویت شاسی خودرو، موتور، تقویت فنرها یا اصلاح آن‌ها، نصب کولر توسط مراکز خدماتی متفرقه، استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت (که مورد تأیید توان خودرو نباشد) مجاز نمی‌باشد. در صورت نصب وسایل اضافی نظیر پروژکتور و به‌ویژه دزدگیر غیراستاندارد و یا استاندارد توسط عوامل متفرقه و یا مؤسسات خدماتی غیر از مجموعه توان خودرو که منجر به بروز عیب در سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی و یا به‌واسطه آن در سایر قطعات خودرو شود، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.

توجه

چنانچه به هر دلیل کیلومترشمار خودروی شما کار نمی‌کند در اسرع وقت به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز توان خودرو مراجعه فرمایید.
-برای معتبر بودن گارانتی و انجام تعهدات شرکت توان خودرو، تأکید می‌گردد حداکثر زمان مراجعه برای سرویس اولیه شش ماه پس از تاریخ درج‌شده بر روی کارت گارانتی و با شرایط کارکرد حداکثر 10.000 کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد، می‌باشد.
-در صورتی که سرویس اولیه خودرو شما به هر دلیل در زمان و یا کیلومتر مقرر انجام نگیرد، شرکت توان خودرو از ارائه هرگونه خدمات گارانتی خودداری نموده و تعهدات مزبور در مورد خودروی شما می ساقط گردد.
-«اجرت» انجام سرویس اولیه رایگان بوده و هزینه مواد مصرفی شامل روغن‌موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، واسکازین گیربکس و مایعات به عهده مالک خودرو می‌باشد.

موارد خارج از پوشش گارانتی
-خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو.
-استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و...
-هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن (تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و ...)
-حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر.
-آسیب‌ها و صدمات ناشی از نصب هرگونه قطعات غیر اصلی.
-صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی شده، نمک‌ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو، اگر سبب آسیب شدید به بدنه و رنگ خودرو شود (با نظر کارشناس فنی توان خودرو).
-فشار آوردن بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاه‌مدت
-خسارات ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز انجام شده باشد.
-جبران خسارات بدنه، رنگ و تزئینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
-نصب هرگونه قطعات زنگ‌زده که موجب بروز خوردگی و یا زنگ‌زدگی در سایر قطعات شود.
-وجود هرگونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نامناسب باشد.
-هرگونه خسارات وارده به بدنه و رنگ خودرو (تصادف و ...) و تزئینات پس از تحویل خودرو به مشتری.
-خرابی قطعات ناشی از هرگونه تعمیرات غلط بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره.
-هرگونه آتش‌سوزی در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش‌سوزی به دلیل سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز.
-استهلاک عادی قطعات نظیر سایش عادی تیغه برف‌پاک‌کن در اثر استفاده.
-تأثیر مواد پراکنده در محیط مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره، فضله پرندگان و شیره درختان.
-عوامل جوی نظیر باران‌های اسیدی بر بدنه و رنگ خودرو.
-فاسدشدن باتری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی.
-پوسیدگی لاستیک خودرو، قطعات و سایر قطعات پلاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن.
-ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیوپخش و ECU.
-ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزاء داخلی خودرو مانند موتور می‌شود.
-خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدان‌های قوی الکترومغناطیسی و... زیر پست‌ها و دکل‌های فشارقوی انتقال نیرو.
- خسارت ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب.
-بروز هرگونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن و سوخت نامناسب و یا غیراستاندارد.
-زنگ‌زدگی قطعات داخل موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضدیخ و آب بدون املاح نظیر آب مقطر.
-هرگونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به هنگام تعمیرات و یا وقوع آتش‌سوزی به دلیل سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده یا دست‌کاری در سیم‌کشی خودرو توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز.
-تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همین‌طور رادیاتور به دلیل استفاده از آب‌های املاح دار که رسوبات آن‌ها موجب بروز ایراد می‌شود.
-عیوبی که بنا به تشخیص کارشناس فنی نمایندگی، ناشی از عدم انجام به‌موقع سرویس‌های دوره‌ای باشد، مشمول گارانتی نخواهد شد.
-هرگونه خسارت کالای فاسدشدنی در حال حمل به ‌وسیله خودرو، در صورتی که خودرو به دلیل بروز ایراد قادر به حرکت نباشد.
-هرگونه خسارت کالای در حال حمل به‌وسیله خودرو در صورت بروز حادثه یا تصادف.
-هرگونه خسارت مربوط به پرداخت هزینه‌های آژانس و پارکینگ به مالکین، در شهرها، در صورت خرابی خودرو و تصمیم مشتری به توقف آن و یا استفاده از وسایل دیگر حمل‌ونقل به‌واسطه خرابی خودرو.
-هرگونه خسارت ناشی از استفاده خودرو معیوب و با اطلاع قبلی.
-هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرفی.

توضیح در خصوص قطعات مصرفی
قطعات مصرفی به قطعاتی اطلاق می‌شوند که عمر آن‌ها نسبت به سایر قطعات خودرو محدودتر بوده و به‌صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند. استهلاک این قطعات رابطه مستقیمی با نحوه استفاده از خودرو توسط مالک (کاربر یا راننده خودرو) دارد. این قطعات نظیر لنت ترمز، تیغه برف‌پاک‌کن، شمع‌ها، لاستیک، صفحه کلاچ، انواع لامپ، فیوزها، فیلتر بنزین می‌باشد.
به عنوان مثال اگر به دلیل وجود ایراد در دیسک ترمز، لنت‌ها نیز معیوب می‌شوند، علاوه بر رفع ایراد دیسک ترمز، تعویض لنت‌های ترمز نیز مشمول شرایط گارانتی خواهند بود اما از سوی دیگر چنان چه عدم تعویض به‌موقع لنت ترمز منجر به آسیب رسیدن به دیسک ترمز شود، نه‌تنها لنت ترمز بلکه دیسک ترمز هم تحت پوشش گارانتی قرار نمی‌گیرد.

توجه
در دوره وارانتی (دوره خارج از گارانتی) خدمات ارائه‌شده توسط نمایندگی‌های مجاز، به مدت دو ماه یا 3000 کیلومتر (هرکدام زودتر مقتضی گردد) ضمانت می‌گردد.

توجه
درموارد ذیل، مقصود از کیلومتر یا زمان کارکرد هرکدام زودتر منقضی گردند، می‌باشد.
1. تعویض تسمه تایمینگ هر 40,000 کیلومتر کارکرد.
2. تعویض مایع خنک‌کننده موتور هر دوسال یا هر 40,000 کیلومتر کارکرد.
3. تعویض واسکازین گیربکس هر یک سال یا 30,000 کیلومتر کارکرد.
 4. تعویض روغن ترمز هر دوسال یا 50,000 کیلومتر کارکرد.